Noul BMW Seria 7 e aici şi e mai tehnologizat ca niciodată. În vreme ce unele gadgeturi sunt acolo doar pentru a lua ochii potenţialilor clienţi, altele chiar au sens şi le pot viaţa celor din interior mult mai uşoară. Noi am adunat şase dintre cele mai interesante tehnologii folosite pe noul Seria 7, pe care ţi le prezentăm mai jos.
1. Parcare din cheie
Cheia noului Seria 7 este imensă, dar nu trebuie să-ţi faci foarte multe griji din cauza asta. La fel cum nu trebuie să îţi faci griji că vei rămâne fără baterie la ea, fiindcă are un locşor special în interior, unde se încarcă wireless.
Dimensiunile generoase nu există doar pentru show, ci pentru că ascund multă tehnologie. Pe faţa cheii există un touchscreen color, de unde poţi să modifici unele setări ale maşinii, dar – mai important decât atât – îl poţi folosi ca modul de control pentru a parca maşina de la distanţă.
E transpunerea în realitate a gadgetului folosit de James Bond în filmul Tomorrow Never Dies, unde agentul secret foloseşte un telefon ca să conducă de la distanţă un Seria 7.
2. Control prin gesturi
Tehnologia asta a fost prezentată sub formă de prototip la începutul anului, la CES 2015, iar acum şi-a făcut drum către noul Seria 7, unde funcţionează exact aşa cum te-ai aştepta.
O cameră 3D montată pe plafonieră monitorizează mişcările mâinii, iar asta înseamnă că poţi să roteşti din deget ca să modifici volumul sau să mimezi o pălmuire uşoară ca să respingi un apel.
Dacă nu te împaci foarte bine cu gesturile, poţi să foloseşti ecranul montat pe consola centrală, care, pentru prima dată într-un BMW de serie, e tactil.
3. Platformă nouă, cu plastic ranforsat cu fibră de carbon
Structura şasiului e un melanj din oţel, aluminiu şi plastic ranforsat cu fibră de carbon (CFRP). Nemţii îi spun „Carbon Core” şi e o evoluţie a tehnologiei de fabricaţie folosită la modelele i3 şi i8.
Noul BMW Seria 7 e primul model din segmentul limuzinelor premium care foloseşte această combinaţie de materiale, iar rezultatul e impresionant: greutatea maşinii a scăzut cu până la 130 kg faţă de generaţia anterioară.
Totodată, platforma care stă la baza noii limuzine germane este nou-nouţă şi modulară. Denumită 35up, noua platformă va fi folosită la următoarele generaţii ale modelelor mărcii bavareze, de la Seria 3 şi până la Seria 6.
4. Suspensie pneumatică autoajustabilă standard
Suspensia pneumatică nu e o noutate pe piaţa auto, dar pe noul Seria 7 face parte din echiparea standard. Mai mult, e disponibilă pe ambele osii şi este autoajustabilă, în sensul că „citeşte” drumul şi greutatea celor din interior în timp real ca să menţină un nivel constant al gărzii la sol.
5. Transmisie controlată prin GPS
O tehnologie preluată de la verii de lux ce poartă marca Rolls-Royce, care foloseşte datele furnizate de sistemul de navigaţie pentru a fi tot timpul în treapta de viteză potrivită. Totul se întâmplă fără ştirea şoferului, iar scopul e un consum de carburant mai mic. Din păcate, sistemul nu funcţionează momentan în România.
6. O sumedenie de ecrane
Pe modelul de preproducţie prezentat la Bucureşti în cadrul unui eveniment desfăşurat cu uşile închise, am numărat nu mai puţin de şase ecrane – unul pentru cadranele digitale de bord, unul pe consola centrală, unul pentru sistemul de climatizare, două pentru entertainmentul celor din spate şi o tabletă mobilă montată în cotiera centrală din spate. Şi nu mă refer la ecrane simple, monocrome (fiindcă aşa ar fi mai multe în total), ci la cele color, cu rezoluţii foarte bune.